مشکلات رایج سرویس بهداشتی و حمام

13 مشکل رایج در سرویس بهداشتی و حمام + روش تعمیر

مشکلات رایج در سرویس بهداشتی و حمام تعداد بسیار زیادی دارند و اغلب آنها به رسوب گرفتن سطوح و شیر آلات و وجود نم و رطوبت در بخش های مختلف آن ارتباط دارد. عدم توجه به رفع هر یک از این مشکلات باعث میشود تا محیط حمام و توالت بسیار آلوده شده و از استانداردهای لازم برای استحمام و شستشو و نظافت فاصله بگیرد. علاوه براین، با رفع هر یک از مشکلات حمام و سرویس بهداشتی در زمان مناسب می توانید هزینه های لوله بازکنی را نیز کاهش دهید. لوله بازکنی تهران سماء در ادامه به رایج ترین مشکلاتی که ممکن است در توالت و حمام با آن مواجه شوید را معرفی نموده و راهکارهایی برای رفع آنها ارائه داده است.

1- نم و رطوبت؛ رایج ترین مشکل سرویس بهداشتی و حمام

محیط حمام و سرویس بهداشتی به دلیل وجود بخار آب به مرور ممکن است با مشکل نم و رطوبت در دیوار و سقف و کف مواجه شود. این نم و رطوبت ممکن است به دیوارهای جانبی نیز نفوذ کند. متاسفانه به دلیل عدم رعایت استانداردها در ساخت و ساز، نم و رطوبت یکی از رایج ترین مشکلات در سرویس بهداشتی و حمام می باشد. رفع نم و رطوبت حمام و سرویس بهداشتی بدون تخریب نیاز به تخصص داشته و تیم های لوله بازکنی می توانند این خدمات را ارائه دهند. عایق بندی و از بین بردن منشا و ریشه اصلی نفوذ نم به دیوار و سقف و کف از مهم ترین کارهایی می باشد که باید انجام شود.

2- تهویه نامناسب هوا

عدم استفاده از سیستم های تهویه مناسب در سرویس بهداشتی و حمام باعث میشود بوی بسیار بدی به سایر بخش های ساختمان نفوذ کند. علاوه براین، نداشتن تهویه مناسب باعث میشود نم و رطوبت بعد از استحمام خشک نشود و شرایط برای رشد قارچ و کپک فراهم خواهد شد. سعی کنید از تهویه با قدرت متناسب با ابعاد و متراژ سرویس بهداشتی و حمام استفاده کنید و تا حد امکان پنجره را باز بگذارید.

3- رسوب گرفتن سر دوش حمام

فشار کم آب منازل آپارتمانی و همچنین وجود املاح زیاد در آب و کیفیت پایین سردوش ها به مرور باعث میشود تا رسوب زیادی در آنها بوجود آید. رسوب گرفتن سردوش مانع از خروج آب با فشار زیاد خواهد شد و به همین دلیل است که اغلب سرویس بهداشتی و حمام ها با مشکل کم بودن فشار آب سردوش مواجه هستند. برای از بین بردن رسوب سردوش باید آن را میله اصلی جدا کنید. سپس سردوش را در ظرف حاوی سرکه یا مواد جرم گیر قرار دهید تا تمام منافذ آن باز شود. در برخی از مواقع میزان رسوب بسیار زیاد بوده و تنها راه تعویض سردوش است.

رسوب گرفتن سر دوش حمام

4- چکه کردن شیرآلات حمام و توالت

به جرئت می توان گفت، یکی از مشکلات رایج سرویس بهداشتی و حمام در اغلب ساختمان ها، چکه کردن شیر آلات آن است. کیفیت پایین شیر آلات از مهم ترین دلایل برای رخ دادن این مشکل است. برای رفع این مشکل ابتدا بررسی کنید که با تعویض واشر و قطعات کوچک تر می توان جلوی چکه کردن آب را گرفت یا خیر؟ در صورت خراب بودن شیر چاره ای جز تعویض آن نیست. با یک مرتبه هزینه و خرید شیر آلات با کیفیت تا حد زیادی می توان هزینه های مصرف آب را کاهش داد و با چکه کردن آب نیز مواجه نخواهید شد.

چکه کردن شیرآلات حمام و توالت

5- رشد قارچ و کپک؛ خطرناک ترین مشکل سرویس بهداشتی و حمام

یکی دیگر از مشکلات رایج سرویس بهداشتی و حمام، رشد قارچ و کپک بر روی کاشی و سرامیک، شیر آلات و بخش های مختلف کف و سقف و دیوار می باشد. عدم شستشوی مرتب سطوح، نبود تهویه مناسب از جمله دلایل برای رشد قارچ و کپک در سرویس بهداشتی و حمام می باشد. برای از بین بردن قارچ و کپک سرویس بهداشتی سعی کنید به صورت مرتب با مواد جرم گیر و ضد عفونی کننده تمام بخش ها را تمیز کنید. علاوه براین، باز گذاشتن پنجره ها و همچنین استفاده از سیستم تهویه مناسب می تواند مانع از رخ دادن این مشکل شود.

رشد قارچ و کپک؛ خطرناک ترین مشکل سرویس بهداشتی و حمام

6- ترک خوردن کاسه توالت

ترک خوردن کاسه توالت از دیگر مواردی می باشد که ممکن است با آن مواجه شوید. استفاده از کاسه توالت های بی کیفیت و ارزان قیمت، ریختن آب داغ روی سطح کاسه توالت ایرانی و فرنگی، نصب توالت فرنگی به روش اشتباه بدون در نظر گرفتن استانداردها از جمله مواردی هستند که منجر به بروز این مشکل میشوند. تا حد امکان سعی کنید با چسب های مخصوص ترک های جزئی را بپوشانید و مانع از رشد بیشتر آنها شوید. در برخی از مواقع تنها را تعویض کاسه توالت فرنگی و نصب مجدد آن به روش استاندارد است.

7- گرفتگی چاه توالت

از دیگر مشکلات رایج سرویس بهداشتی و حمام می توان به گرفتگی چاه ها اشاره کرد. اگر چاه توالت دچار گرفتگی شده است، باید برسی کنید که آیا شی خارجی با اندازه های بزرگ در آن گیر نکرده است؟ تجمع دستمال توالت نیز می تواند دلیل دیگری برای رخ دادن این مشکل باشد. با فنر زنی چاه توالت می توان این مشکل را برطرف کرد.

گرفتگی چاه توالت

8- تخلیه کند سینک روشویی

سینک روشویی دارای لوله های بسیار باریکی میباشد و به مرور با لایه های زیادی از لجن و مو و غیره مسدود میشوند. به همین دلیل است که در بسیاری از مواقع آب از سینک روشویی به کندی پایین میرود. برای حل این مشکل کافیست سیفون زیر سینک را باز نموده و بعد از شستشوی کامل قطعات مختلف آن، مجدد نصب کنید. نصب سیفون سینک روشویی را قبلا به صورت گام به گام شرح داده ایم و می توانید از آن برای نصب استفاده کنید.

9- گرفتگی چاهک حمام

یکی دیگر از مشکلات رایج در حمام، گرفتگی چاهک و پایین رفتن آب با سرعت بسیار کم است. ورود مو و آغشته شدن آنها با مواد صابونی به مرور باعث میشود تا لوله های فاضلاب حمام دچار انسداد شود. برای رفع گرفتگی لوله فاضلاب راهکارهای زیادی وجود دارد که از بهترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • باز کردن چاه با سرکه، جوش شیرین
  • استفاده از قلاب فلزی برای باز کردن مسیر عبور فاضلاب
  • استفاده از فنر برقی
  • ریختن مقدار زیاد آب داغ با فشار بالا درون چاه

برای جلوگیری از رخ دادن این مشکل، حتما بر روی چاهک درپوش قرار دهید تا از ورود مو و غیره جلوگیری شود.

10- افتادن اشیا در چاه توالت

افتادن اشیا در چاه توالت از قبیل ساعت مچی، انگشتر، گوشی موبایل و اسباب بازی بچه ها و غیره از موارد شایعی می باشد که ممکن است شما نیز تابحال با آن مواجه شده باشید. اگر با این مشکل در توالت روبرو شدید، سعی کنید به هیچ عنوان آب زیاد وارد چاه نشود. سپس اگر به قلاب دسترسی دارید شی را با آن به بیرون بکشید. بهترین کار برای درآوردن اشیا از چاه فاضلاب در این شرایط تماس با تیم های لوله بازکنی می باشد. علاوه براین، سعی کنید همیشه از درپوش برای توالت استفاده کنید تا از ورود اشیا به درون چاه جلوگیری کند.

11- بوی بد فاضلاب در حمام و سرویس بهداشتی

از دیگر مشکلات سرویس بهداشتی و حمام می توان بوی بد فاضلاب در آنها اشاره کرد. این مساله مخصوصا در روزهای گرم تابستان و همچنین بعد از بارندگی های شدید شدت بیشتری پیدا می کند. در مرلحه اول سعی کنید حتما از تهویه مناسب استفاده کنید. علاوه براین، با استفاده از محلول های جرم گیر می توانید کثیفی های انباشته شده در لوله های فاضلاب را تمیز نموده و بوی بد آنها را کاهش دهید. ریختن آب گرم به صورت مرتب درون چاه های فاضلاب توالت و حمام باعث میشود تا حد امکان از ایجاد بوی زننده جلوگیری شود. رفع بوی بد فاضلاب در برخی از مواقع نیاز به تجهیزات و مواد مخصوص دارد و از جمله خدمات قابل ارائه توسط تیم لوله بازکنی تهران سماء می باشد.

12- نشتی سیفون توالت

سیفون توالت نقش بسیار مهمی در جلوگیری از ایجاد بوی بد و زننده و همچنین گرفتگی چاه های فاضلاب میشود. اما به دلایل مختلف ممکن است متوجه شوید که آب از بخش های مختلف آن نشت می کند. نشت آب از سیفون ممکن است به دلیل خراب شدن شناور و قطع نشدن جریان آب در زمان مناسب رخ دهد. علاوه براین، این احتمال نیز وجود دارد که زنجیر سیفون گیر کرده و دریچه تخلیه کمی باز باشد. مخزن سیفون را باز کنید و بررسی نمایید که کدام یک از این دو قطعه دچار اشکال شده و تعمیرات را انجام دهید.

نشتی سیفون توالت

13- نشت آب از زیر توالت فرنگی

به عنوان یکی دیگر از مشکلات رایج سرویس بهداشتی و حمام می توان به نشت آب از زیر توالت فرنگی اشاره کرد. با باز شدن چسب اطراف کاسه توالت فرنگی و همچنین خراب شدن آب بند با این مشکل روبرو میشود. ابتدا اطراف توالت فرنگی را با چسب مخصوص کاملا بپوشانید. اگر نشت آب قطع نشد، لازم است کاسه توالت از جای خود برداشته شده و آب بند تعویض شود.

رفع مشکلات رایج در سرویس بهداشتی و حمام

در صورت مواجه شدن با هر یک از این مشکلات و هرگونه خرابی در حمام و سرویس بهداشتی و چاه های فاضلاب، کافیست با ما در لوله بازکنی تهران سماء تماس بگیرید. سرویس کاران ما در شمال، جنوب و شرق و غرب تهران حضور داشته و با تجهیزات بروز به صورت شبانه روزی خدمات ارائه می دهند.

5/5 - (1 امتیاز)

خدمات ما

چاه بازکنی تهران

چاه بازکنی تهران

چاه فاضلاب آشپزخانه، چاهک حمام، کفشورها و غیره دچار گرفتگی شده و به دنبال چاه بازکن هستید؟ نگران کثیف کاری خدمات چاه بازکنی هستید؟ تفاوتی ندارد که در شمال تهران…
تعمیر توالت فرنگی

تعمیر توالت فرنگی

تعمیر توالت فرنگی در تهران یکی از خدمات ارائه شده در مجموعه تهران سماء با کیفیت تضمین شده، فوری و شبانه روزی است. این خدمات توسط تعمیرکار توالت فرنگی در…
رفع نم و رطوبت ساختمان

رفع نم و رطوبت دیوار و سقف ساختمان

رفع نم و رطوبت دیوار، کف و سقف ساختمان بدون تخریب از جمله خدمات ارائه شده در مجموعه لوله بازکنی تهران سماء می باشد که با بالاترین کیفیت اجرا میشود.…
لایروبی چاه

لایروبی و کف تراشی چاه فاضلاب

لایروبی چاهنیاز به لایروبی چاه فاضلاب دارید؟ در تهران ساکن هستید؟  ما چاه شما را در کوتاه ترین زمان لایروبی و تعمیر می کنیم خدمات لایروبی چاه و شبکه فاضلاب توسط مقنی…
حفر چاه آب و فاضلاب

حفر چاه نو

حفر چاهحفر چاه نو حفر چاه آب و فاضلاب در تهران (تضمینی و ارزان) حفاری چاه در کوتاه ترین زمان و بهترین کیفیت خدمات حفر چاه آب و فاضلاب دستی توسط…
تشخیص ترکیدگی لوله در تهران

تشخیص ترکیدگی لوله

تشخیص ترکیدگی لوله با دستگاهآیا در پی تشخیص محل نشتی و ترکیدگی لوله آب با دستگاه نشت یاب هستید ؟ ما مشکل نشتی لوله و نم دیوار را در کوتاه…
تخلیه چاه

تخلیه چاه

تخلیه چاه تهراندر تهران ساکن هستید؟ چاه فاضلاب شما پر شده؟ ما چاه توالت را در کوتاه ترین زمان تخلیه می کنیم خدمات تخلیه چاه تهران با پمپ لجن کش و…
لوله بازکنی در تهران شبانه روزی

لوله بازکنی تهران

لوله بازکنی تهرانلوله بازکنی تهران با بازدید و مشاوره رایگان ساکن تهران هستید؟ لوله فاضلاب شما دچار گرفتگی شده؟ ما مشکل شما را در کوتاه ترین زمان حل می کنیم…

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.