روش از بین بردن قارچ و کپک حمام و دستشویی

7 روش از بین بردن قارچ و کپک حمام و دستشویی

از بین بردن قارچ و کپک حمام و دستشویی یکی از چالش های همیشگی اغلب افراد می باشد و خوشبختانه شیوه های مختلفی برای آن وجود دارد. اما مهم این است که تا حد امکان پس از تمیز کردن کاشی و سرامیک حمام و دستشویی، شرایط را برای رشد قارچ کپک مجدد محیا نکنید. در ادامه شرکت لوله بازکنی تهران به چند مورد از راه های کاربردی برای تمیز کردن قارچ و کپک از حمام و دستشویی و راه های جلوگیری از رشد مجدد آنها را معرفی و بررسی خواهیم کرد.

روش از بین بردن قارچ و کپک حمام و سرویس بهداشتی

از بین بردن قارچ و کپک حمام و دستشویی برای همیشه!

محیط مرطوب حمام و دستشویی و وجود منافذ کوچک و بزرگ بین درز کاشی ها و دیوارها، اطراف شیرآلات و کف و سقف تمام شرایط مورد نیاز برای رشد قارچ و کپک را به همراه دارد. به همین دلیل به مرور لکه های تیره همراه با بوی بسیار بد و زننده در حمام احساس میشود که همان قارچ و کپک های مزاحم هستند. با توجه به اینکه قارچ و کپک منجر به بیماری های پوستی و تنفسی میشود، به همین دلیل باید هر چه سریع تر آنها را از بین برد. اما بهترین کار این است که رد و اثر هرگونه قارچ و کپک حمام و سریس بهداشتی را برای همیشه از بین برد برای این منظور چند نکته زیر را بهتر است مد نظر قرار دهید:

  • پس از استفاده از حمام و دستشویی حتما سیستم تهویه را روشن کنید تا نم و رطوبت کاملا خشک شود.
  • با باز گذاشتن پنجره حمام و دستشویی نه تنها رطوبت از بین میرود، بلکه نور بیرون مانع از رشد قارچ میشود. قارچ و کپک در محیط های تاریک با سرعت بالاتری رشد می کنند.
  • همیشه بعد از استحمام و استفاده از دستشویی تمام بخش ها را با مواد شوینده مناسب شستشو داده و ضد عفونی کنید.
  • سطح روی شیرآلات را با حوله و دستمال تمیز خشک کنید. این سطوح یکی از بهترین نقاط برای رشد قارچ و کپک به شمار می روند.

تمیز کردن قارچ و کپ حمام و دستشویی

راه های از بین بردن قارچ و کپک حمام و سریس بهداشتی

علیرغم رعایت مواردی که در بالا به آن اشاره شد، ممکن است روی سطح کاشی و سرامیک حمام و سرویس بهداشتی قارچ و کپک رشد کند. در این صورت می توانید با یکی از روش های زیر آنها را کاملا از بین ببرید:

1- تمیز کردن قارچ کپک حمام با سرکه سفید

یکی از بهترین و ساده ترین روش ها برای تمیز کردن حمام و دستشویی و از بین بردن قارچ و کپک، استفاده از سرکه سفید است. سرکه سفید قدرت ضد عفونی کننده بسیار بالایی داشته قادر است در مدت زمان کوتاه قارچ و کپک ها را از روی سطوح مختلف از بین ببرد. کافیست آب و سرکه سفید را به یک نسبت با هم مخلوط کنید. سپس این محلول را روی قارچ و کپک بین درز کاشی و سرامیک، سقف و دیوار و کف و شیر آلات اسپری کنید. پس از حدود 15 دقیقه با برس روی کاشی ها را تمیز کنید تا لکه های تیره و سیاه رنگ تمیز شوند. در نهایت با آب تمام بخش ها را بشویید و برای خشک شدن سریع کاشی ها، درب و پنجره را با ذاشته تهیه را روشن کنید.

2- از بین بردن قارچ کاشی حمام و دستشویی با بوراکس

بوراکس یا اسید بوریک که با نام های دیگری همچون بوریک سدیم نیز شناخته شده است، یکی از قدرتمندترین مواد شیمیایی برای از بین بردن قارچ و کپک حمام و دستشویی محسوب میشود. 2 قاشق غذاخوری بوراکس را با نصف پیمانه سرکه و 2 پیمانه آب نسبتا داغ را با هم مخلوط کنید. سپس مراحل زیر را انجام دهید:

  • محلول بدست آمده را روی تمام بخش های حمام و دستشویی اسپری کنید.
  • با برس روی قارچ و کپک ها بکشید تا از سطح جدا شوند.
  • سپس کاشی و دیوار و سقف را بشویید.
  • برای از بین بردن اثر قارچ و کپک مقدار کمی از محلول را دوباره روی آنها اسپری کنید.
  • پس از 15 دقیقه مجدد روی کاشی ها را تمیز کنید و اجازه دهید تا نم و رطوبت کاملا خشک شود.

توجه داشته باشید که ترکیب سرکه و بوراکس ممکن است آلرژی تنفسی ایجاد کند و به همین دلیل حتما باید از دستکش و ماسک استفاده کنید.

از بین بردن قارچ کاشی حمام و دستشویی با بوراکس

3- اثر بی نظیر آب اکسیژنه در از بین بردن قارچ و کپک حمام

یکی دیگر از روش های از بین بردن قارچ و کپک حمام و دستشویی، استفاده از آب اکسیژنه یا هیدروژن پر اکسید است. کافیست مقدار کمی آب اکسیژنه را روی سطح کاشی و سرامیک و شیرآلات حمام و دستشویی اسپری کنید. حدود 15 دقیقه صبر کنید تا این ماده شیمیایی اثر خود را بر قارچ ها بگذارد. سپس با برس روی سطح بکشید تا در نهایت با آب آنها را بشویید.

نکته بسیار مهم اینکه، اگر لایه های قارچ کپک ضخامت زیادی دارند، بهتر است از سایر روش ها برای از بین بردن آنها استفاده کنید. چون هیدروژن پر اکسید یا آب اکسیژنه بیشتر به عنوان ضد عفونی کننده کاربرد دارد.

4- قارچ و کپک حمام و دستشویی را با روغن درخت چای از بین ببرید!

به جرات می توان گفت، یکی از بهترین و قدرتمندترین مواد برای تمیز کردن قارچ و کپک از روی کاشی و سرامیک، روغن درخت چای است. گام های زیر را برای استفاده از این مواد ضد عفونی کننده انجام دهید:

  • روغن درخت چای و آب را به نسبت مساوی با هم ترکیب و روی سطح مورد نظر اسپری کنید
  • حدود 10 تا 15 دقیقه صبر کنید تا این محلول اثر خود را بر قارچ و کپک بگذرد
  • با برس روی سطح مورد نظر بکشید تا تمام آلودگی و قارچ و کپک تمیز شود.

5- تمیز کردن قارچ حمام با آمونیاک

آمونیاک از مواد ضدعفونی کننده شیمیایی می باشد که قدرت بسیار بالایی داشته و البته استفاده از آن نیاز به دقت بالایی دارد. چون ترکیب آن با سایر مواد شوینده و سفید کننده می تواند خطرات زیادی را به همراه داشته باشد.
برای شستشوی حمام و دستشویی با آمونیک کافیست مقدار کمی از آن را روی سطوح مورد نظر اسپری کنید. سپس با برس روی سطح بکشید تا کثیفی و لک ها تمیز شده و از بین برود. دقت داشته باشید که به هیچ عنوان برای بهبود قدرت تمیزکنندگی آمونیاک آن را وایتکس یا مایع سفیدکننده مخلوط نکنید.

6- از بین بردن قارچ و کپک با مایع سفیدکننده

وایتکس یا مایع سفیدکننده یکی دیگر از انتخاب های مناسب برای تمیز کردن و از بین بردن قارچ و کپک حمام و دستشویی می باشد. مقدار کمی وایتکس را روی سطح کاشی و سرامیک و همچنین کف و سقف و شیرآلات حمام و سرویس بهداشتی اسپری کنید. سپس با برس لک و کثیفی ها را تمیز و در نهایت حمام را بشویید. دقت کنید که حتما سیستم تهیه روشن و پنجره و درب نیز باز باشد و از ماسک و دستکش استفاده کنید.

7- تمیز کردن قارچ و کپک با جوش شیرین

یک فنجان جوش شیرین را با دو قاشق مایع صابون و کمی آب با هم مخلوط کنید. سپس ترکیب بدست آمده را روی سطح مورد نظر اسپری نمده و کمی صبر کنید. در آخرین مرحله با برس تمام بخش های حمام و دستشویی که این ترکیب اسپری شده است را با برس بکشید و بشویید. در بسیاری از مواقع بدون نیاز به چاه بازکن تهران با این محلول می توانید گرفتگی های لوله ها را نیز باز کنید.

تمیز کردن قارچ و کپک با جوش شیرین

نکات مهم در از بین بردن قارچ و کپک حمام و دستشویی

  • ترکیب آمونیک و وایتکس بسیار خطرناک بوده و به هیچ عنوان برای تمیز کردن قارچ از آن استفاده نکنید.
  • برخی از لایه های ضخیم و قدیمی قارچ و کپک به سختی از بین میروند. به همین دلیل چند مرتبه ترکیب های فوق را روی آنها اسپری کنید تا کاملا تمیز شوند.
  • جوش شیرین و مایع سفید کننده ترکیب بسیار خطرناکی بوده و برای تمیز کردن حمام نباید از آن استفاده کنید.
  • حتما قبل از اسپری ترکیبات فوق درب و پنجره را باز گذاشته و از دستکش و ماسک استفاده کنید.
  • مسیر عبور آب را در اطرف چاه حمام به دقت بررسی کنید تا دچار گرفتگی نشده باشد. تجمع آب در اطراف چاه یکی از دلایل اصلی رشد قارچ و کپک حمام است.
3/5 - (5 امتیاز)

خدمات ما

چاه بازکنی تهران

چاه بازکنی تهران

چاه فاضلاب آشپزخانه، چاهک حمام، کفشورها و غیره دچار گرفتگی شده و به دنبال چاه بازکن هستید؟ نگران کثیف کاری خدمات چاه بازکنی هستید؟ تفاوتی ندارد که در شمال تهران…
تعمیر توالت فرنگی

تعمیر توالت فرنگی

تعمیر توالت فرنگی در تهران یکی از خدمات ارائه شده در مجموعه تهران سماء با کیفیت تضمین شده، فوری و شبانه روزی است. این خدمات توسط تعمیرکار توالت فرنگی در…
رفع نم و رطوبت ساختمان

رفع نم و رطوبت دیوار و سقف ساختمان

رفع نم و رطوبت دیوار، کف و سقف ساختمان بدون تخریب از جمله خدمات ارائه شده در مجموعه لوله بازکنی تهران سماء می باشد که با بالاترین کیفیت اجرا میشود.…
لایروبی چاه

لایروبی و کف تراشی چاه فاضلاب

لایروبی چاهنیاز به لایروبی چاه فاضلاب دارید؟ در تهران ساکن هستید؟  ما چاه شما را در کوتاه ترین زمان لایروبی و تعمیر می کنیم خدمات لایروبی چاه و شبکه فاضلاب توسط مقنی…
حفر چاه آب و فاضلاب

حفر چاه نو

حفر چاهحفر چاه نو حفر چاه آب و فاضلاب در تهران (تضمینی و ارزان) حفاری چاه در کوتاه ترین زمان و بهترین کیفیت خدمات حفر چاه آب و فاضلاب دستی توسط…
تشخیص ترکیدگی لوله در تهران

تشخیص ترکیدگی لوله

تشخیص ترکیدگی لوله با دستگاهآیا در پی تشخیص محل نشتی و ترکیدگی لوله آب با دستگاه نشت یاب هستید ؟ ما مشکل نشتی لوله و نم دیوار را در کوتاه…
تخلیه چاه

تخلیه چاه

تخلیه چاه تهراندر تهران ساکن هستید؟ چاه فاضلاب شما پر شده؟ ما چاه توالت را در کوتاه ترین زمان تخلیه می کنیم خدمات تخلیه چاه تهران با پمپ لجن کش و…
لوله بازکنی در تهران شبانه روزی

لوله بازکنی تهران

لوله بازکنی تهرانلوله بازکنی تهران با بازدید و مشاوره رایگان ساکن تهران هستید؟ لوله فاضلاب شما دچار گرفتگی شده؟ ما مشکل شما را در کوتاه ترین زمان حل می کنیم…

مطالب مرتبط

1 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.