روش باز کردن لوله یخ زده

چند روش باز کردن لوله یخ زده بدون آسیب رساندن به لوله

باز کردن لوله یخ زده با سرد شدن هوا و رسیدن فصل زمستان مسئله مهمی میشود که در اغلب ساختمان ها به آن نیاز میشود. مهم تر از باز کردن کنتور و لوله یخ زده، توجه به آسیب نرساندن به آنها و سایر تاسیسات ساختمان است که می تواند هزینه و خسارت زیادی را به همراه داشته باشد. گروه خدمات فنی سما؛ یکی از ارائه کنندگان خدمات لوله بازکنی تهران و تخلیه چاه تهران در ادامه به چند نکته مهم و روش باز کردن و رفع یخ زدگی لوله اشاره خواهد داشت. علاوه براین، چند نکته مهم برای جلوگیری از یخ زدگی لوله و کنتور را ارائه خواهد داد.

روش باز کردن لوله یخ زده

شناسایی محل یخ زدگی قبل از باز کردن لوله یخ زده

با باز کردن لوله آب و قطره قطره چکیدن آب از آن یا قطع شدن کامل آب در فصل سرما می توان حدس زد که بخش هایی از لوله دچار یخ زدگی شده است. در نتیجه باید بتوان با روش های مختلف ابتدا لوله یخ زده را شناسایی کرد. تشخیص یخ زدگی در لوله های روکار بسیار آسان تر از لوله های توکار می باشد و در بسیاری از مواقع بدون خرابی می توان اینکار را انجام داد. با لمس کردن بخش های مختلف لوله یا استفاده از دماسنج می توان تشخیص داد که کدام نقاط دمای کمتری دارند. علاوه براین، بخش های یخ زده لوله ممکن است حجم بیشتری داشته باشد و در لوله ها قابل تشخیص باشند. همچنین می توان با ضربه زده به بخش های مختلف لوله متوجه تغییر صدای بخش های یخ زده از سایر نقاط شد. در لوله های توکار تشخیص محل دقیق یخ زدگی لوله کار سختی بوده و نیاز به تجهیزات و مهارت کافی دارد و بهتر است از تیم های چاه بازکنی درخواست خدمات کنید.

روش تشخیص لوله یخ زده

رفع یخ زدگی لوله آب با باز کردن شیر آب

یکی از آسان ترین و بهترین راهکارها برای باز کردن لوله یخ زده پلاستیکی و فلزی، باز کردن شیر آب می باشد. پس از تشخیص محل یخ زدگی لوله، شیر نزدیک به آن نقطه را باز کنید تا جریان آب به مرور به یخ فشار وارد کرده و منجر به باز شدن آن گردد.

باز کردن یخ زدگی لوله

یخ زدایی لوله با حوله گرم

حرارت دادن به بخش هایی از لوله که دچار یخ زدگی شده اند از دیگر راهکارهای کاربردی در این زمینه می باشد. برای این منظور می توان پارچه های حوله ای را گرم کرد و چندین مرتبه و به طور مکرر روی لوله قرار داد. البته توجه داشته باشید که به هیچ عنوان از آب داغ برای انجام اینکار استفاد نکنید، چون تغییر ناگهانی دما منجر به ترکیدگی لوله یخ زده خواهد شد.

رفع یخ زدگی لوله با حوله گرم

رفع یخ زدگی لوله با سشوار

در برخی از مواقع بخاطر زیاد بودن قطر یخ درون لوله، باز کردن آن با دستمال گرم بسیار زمان بر بوده و کار آسانی نخواهد بود. در این شرایط می توان از سشوار استفاده نمود تا مسیر عبور آب در لوله باز شود. همان طور که اشاره شد، تغییر دما در لوله نباید به صورت ناگهانی باشد و به همین خاطر سشوار را باید حدود 10 سانت از لوله فاصله دهید. علاوه بر این، می توان در اتاق یا محل یخ زدگی لوله بخاری روشن کرد تا دمای محیط افزایش پیدا نموده و به مرور لوله یخ زده باز شود.

باز کردن لوله و کنتور یخ زده با سشوار

رفع یخ زدگی لوله با نوار حرارتی

اگر راهکارهای ارائه شده تا این مرحله چاره ساز نبود، می توانید با خرید نوارهای گرمایشی این مشکل را برطرف نمایید. نوارهای گرمایشی یا حرارتی دارای المنت بوده و می توان آنها را به دور لوله یخ زده پیچید و در بخش انتهایی آن را به پریز برق متصل نمود. با اتصال نوار به پریز برق به لوله های حرارت منتقل شده و به مرور یخ باز خواهد شد.

باز کردن یخ لوله با نوار گرمایشی

باز کردن لوله یخ زده توکار

با توجه به اینکه تشخیص محل یخ زدگی لوله های توکار سخت بوده و نیاز به ابزار و تجهیزات دارد، لذا بهتر است انجام این کار را به تیم های لوله بازکنی بسپارید. چون در اغلب مواقع لازم است دیوار سوراخ شود تا اقدامات لازم برای باز کردن لوله یخ زده انجام شود.

روش جلوگیری از یخ زدن لوله پلاستیکی و فلزی

یخ زدگی لوله های آب علاوه بر مشمل مسدود شدن مسیر عبور آب، ممکن است موجب ترکیدگی لوله شده و نم و رطوبت زیادی را در دیوار و کف ساختمان ایجاد کند. لذا بهتر است با سرد شدن هوا و کاهش ناگهانی دما، چند اقدام مهم را به منظور جلوگیری از یخ زدن لوله انجام دهید:

  • اولین و بهترین راهکار برای جلوگیری از یخ زدگی کنتور و لوله های روکار که در فضاهای بیرونی قرار دارند، پوشاندن روی آنها با الیاف های عایق مانند پشم شیشه می باشد. در صورت عدم دسترسی به پشم شیشه می توان از پارچه های ضخیم نیز استفاده نمود و روی شیر آب و لوله ها و کنتور را به طور کامل پوشاند.
  • با توجه به اینکه آب در حال جریان دچار یخ زدگی نمی گردد، در نتیجه می توان با باز گذاشتن شیر آب از یخ زدگی در زمستان و هوای سرد جلوگیری نمود. کافیست آب به صورت قطره قطره از شیر خارج شود تا مانع از یخ زدگی گردد.
  • درب پارکینگ و اتاق های داخل حیاط را ببندید تا از ورود هوای سرد به آنها جلوگیری شود. گرم بودن فضای پارکینگ و اتاق یا سرویس بهداشتی های موجود در حیاط و فضاهای بیرونی مانع از یخ زدگی لوله در زمستان می گردد.
  • برای جلوگیری از یخ زدگی کنتور بهتر است دریچه آن را با پارچه های عایق کاملا بپوشانید.
  • دمای خانه و اتاق ها را تا حد مطلوبی افزایش دهید. روشن کردن بخاری و سیستم های گرمایشی مانع باعث گرم شدن دیوارها شده و از یخ زدگی لوله های توکار و روکار جلوگیری خواهد کرد.

لوله بازکنی و تشخیص یخ زدگی و ترکیدگی لوله فوری و شبانه روزی

همان طور که در متن اشاره شد، باز کردن لوله یخ زده مخصوصا در شرایطی که لوله ها توکار باشند، کاملا تخصصی بوده و عدم توجه به آن می تواند منجر به ترکیدگی لوله و آسیب وارد شدن به ساختمان گردد. گروه خدمات فنی سما با بهره مندی از افراد حرفه ای و با تجربه و تجهیزات کاملا بروز آماده ارائه خدمات در هر ساعت از شبانه روز و بدون تعطیلی (حتی در روزهای تعطیل رسمی سال) در تمام مناطق تهران می باشد. مجموعه خدمات این گروه شامل لوله بازکنی، تشخیص ترکیدگی لوله، تخلیه چاه، لایروبی، حفر چاه نو و غیره می باشد. به منظور استفاده از خدمات این تیم می توانید از راه های ارتباطی ذکر شده در پایین صفحه استفاده نمایید.

3.2/5 - (17 امتیاز)

خدمات ما

چاه بازکنی تهران

چاه بازکنی تهران

چاه فاضلاب آشپزخانه، چاهک حمام، کفشورها و غیره دچار گرفتگی شده و به دنبال چاه بازکن هستید؟ نگران کثیف کاری خدمات چاه بازکنی هستید؟ تفاوتی ندارد که در شمال تهران…
تعمیر توالت فرنگی

تعمیر توالت فرنگی

تعمیر توالت فرنگی در تهران یکی از خدمات ارائه شده در مجموعه تهران سماء با کیفیت تضمین شده، فوری و شبانه روزی است. این خدمات توسط تعمیرکار توالت فرنگی در…
رفع نم و رطوبت ساختمان

رفع نم و رطوبت دیوار و سقف ساختمان

رفع نم و رطوبت دیوار، کف و سقف ساختمان بدون تخریب از جمله خدمات ارائه شده در مجموعه لوله بازکنی تهران سماء می باشد که با بالاترین کیفیت اجرا میشود.…
لایروبی چاه

لایروبی و کف تراشی چاه فاضلاب

لایروبی چاهنیاز به لایروبی چاه فاضلاب دارید؟ در تهران ساکن هستید؟  ما چاه شما را در کوتاه ترین زمان لایروبی و تعمیر می کنیم خدمات لایروبی چاه و شبکه فاضلاب توسط مقنی…
حفر چاه آب و فاضلاب

حفر چاه نو

حفر چاهحفر چاه نو حفر چاه آب و فاضلاب در تهران (تضمینی و ارزان) حفاری چاه در کوتاه ترین زمان و بهترین کیفیت خدمات حفر چاه آب و فاضلاب دستی توسط…
تشخیص ترکیدگی لوله در تهران

تشخیص ترکیدگی لوله

تشخیص ترکیدگی لوله با دستگاهآیا در پی تشخیص محل نشتی و ترکیدگی لوله آب با دستگاه نشت یاب هستید ؟ ما مشکل نشتی لوله و نم دیوار را در کوتاه…
تخلیه چاه

تخلیه چاه

تخلیه چاه تهراندر تهران ساکن هستید؟ چاه فاضلاب شما پر شده؟ ما چاه توالت را در کوتاه ترین زمان تخلیه می کنیم خدمات تخلیه چاه تهران با پمپ لجن کش و…
لوله بازکنی در تهران شبانه روزی

لوله بازکنی تهران

لوله بازکنی تهرانلوله بازکنی تهران با بازدید و مشاوره رایگان ساکن تهران هستید؟ لوله فاضلاب شما دچار گرفتگی شده؟ ما مشکل شما را در کوتاه ترین زمان حل می کنیم…

مطالب مرتبط

1 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.