رفع گرفتگی سینک ظرفشویی

رفع گرفتگی سینک ظرفشویی با روشهای آسان و خانگی

رفع گرفتگی سینک ظرفشویی که در اغلب مواقع به دلیل ریختن روغن و چربی و تکه های باقی مانده از مواد غذایی به آن نیاز پیدا میشود، تنها با چند تکنیک آسان قابل انجام است. به طوریکه این قبیل مشکلات نیاز به تماس با گروه های لوله بازکنی نداشته و براحتی در کمترین زمان می توانید گرفتگی ها را باز کنید. با گروه لوله بازکنی تهران سما همراه باشید تا چند ترفند ساده و کاربردی را در این زمینه معرفی کنیم.

رفع گرفتگی سینک ظرفشویی با آبگرم

با توجه به اینکه لایه های روغن و چربی به مرور روی دیواره لوله های فاضلاب آشپزخانه و سینک تجمع پیدا می کنند، به همین دلیل باعث گرفتگی میشوند. برای از بین بردن این مواد روغنی بدون شک باید به دنبال حلال آن باشید که بهترین و در دسترس ترین آنها، آب گرم است. آب با دمای بالا را وارد سینک کنید و چند مرتبه این کار را تکرار نمایید. البته این روش زمانی می تواند مناسب باشد که گرفتگی بخاظر ریختن روغن در سینک رخ داده باشد.

باز کردن گرفتگی سینک ظرفشویی با آب و مواد شوینده

لایه های کمی ضخیم روغن و چربی به تنهایی با آب گرم ذوب نمیشوند و با کمی مایع ظرفشویی و سایر شوینده ها می توان روند انجام کار را بهتر کرد. بری این منظور کافیست کمی مایع ظرفشویی را وارد سینک کنید و بعد از 15 دقیقه آب گرم را باز کنید. مواد شوینده می توانند لایه های روغن را از جداره لوله فاضلاب باز کنند و آب گرم مسیر را کامل شستشو می دهد. به همین راحتی می توانید بسیاری از گرفتگی های لوله های فاضلاب آشپزخانه و سینک را باز کنید.

باز کردن سینک آشپزخانه با تلمبه دستی

بدون شک از آسان ترین روش ها برای باز کردن هرگونه گرفتگی در سینک و لوله فاضلاب آشپزخانه، استفاده از چاه بازکن دستی می باشد. برای باز کردن گرفتگی لوله با چاه بازکن دستی، کافیست دهانه پلاستیکی آن را روی قسمت لوله خروجی سینک قرار دهید و چند مرتبه آن را به جلو و عقب فشار دهید. با این کار هوا با فشار زیاد وارد لوله ها شده و گرفتگی ها را برطرف می کند.

تمیز کردن سیفون ظرفشویی

سیفون ظرفشویی که قطعات پلاستیکی می باشند، به مرور با لایه های ضخیم لجن و روغن و پرز و غیره مسدود میشوند. این مساله مخصوصا در قسمت اتصال سیفون به سینک و همچنین نقطه اتصال به لوله تخلیه بیشتر رخ می دهد. در صورت کثیف بودن سیفون آشپزخانه نه تنها بوی بسیار بد و زننده ای از آن به بیرون منتشر میشود، بلکه آب به سختی و کندی از سینک تخلیه خواهد شد. به همین دلیل بهتر است سیفون را به صورت مرتب باز و بخش های مختلف آن را بشویید. ورود آب با فشار زیاد به سیفون و خرطومی و سایر لوله های آن تمام لایه های لجن را از بین میبرد.

رفع گرفتگی سینک ظرفشویی با نمک و جوش شیرین

استفاده از محلول های مختلف برای ذوب شدن لایه های چربی و مواد روغنی از روش های آسان و کاربردی برای باز کردن گرفتگی های سینک ظرفشویی می باشد. ترکیب جوش شیرین و نمک پس از ورود به سینک با آب مخلوط شده و واکنش شیمیایی ایجاد می کنند. در اثر این واکنش ذرات و لایه های چربی ذوب شده و مسیر عبور آب در سینک به طور کامل باز میشود.

رفع گرفتگی سینک ظرفشویی با نمک و جوش شیرین

استفاده از جوش شیرین و سرکه برای سینک

جوش شیرین و سرکه نیز از جمله ترکیب های موثر برای باز شدن سینک ظرفشویی می باشد. این ترکیب را وارد سینک کنید و بعد از نیم ساعت آب گرم را با فشار زیاد باز کنید. آب گرم لایه های جدا شده از لوله ها را شستشو داده و به سمت لوله فاضلاب هدایت می کند.

باز کردن گرفتگی لوله ظرفشویی با قلاب فلزی

مواد انباشته شده در لوله زیر سینک ظرفشویی را می توانید با قلاب فلزی به بیرون بکشید. البته باز کردن سیفون در این شرایط نتیجه بهتری خواهد داشت. از این قلاب ها می توان برای گرفتگی در قسمت لوله فاضلاب زیر سینک استفاده کرد. توجه داشته باشید که مواد انباشته شده در مسیر عبور آب را باید با این قلاب به بیرون بکشید، در غیر این صورت گرفتگی ها از دهانه لوله فاصله گرفته و خارج کردن آنها سخت خواهد شد.

باز کردن سینک ظرفشویی با جرم گیر

جرم گیر و محلول های لوله بازکنی زیادی در بازار موجود می باشند که گرفتگی های جزئی را براحتی رفع می کنند. در اغلب مواقع گرفتگی های سینک ظرفشویی با این محلول های جرم گیر برطرف میشوند و نیاز به روش های پیشرفته نخواهد بود. دقت داشته باشید که به هیچ عنوان از محلول های اسیدی برای باز کردن سینک ظرفشویی نباید استفاده کنید. چون گاز خطرناک تولید نموده و منجر به سوختگی پوست نیز میشود. علاوه براین، این مواد اسیدی به سیفون زیر سینک به شدت آسیب وارد نموده و منجر به سوراخ شدن آنها خواهند شد.

رفع گرفتگی ظرفشویی با فنر

به عنوان آخرین راهکار برای باز شدن سینک و لوله فاضلاب آشپزخانه می توان به استفاده از فنر اشاره کرد. علاوه بر فنرهای دستی می توان از خدمات لوله بازکنی ها نیز استفاده نمود. اگر لوله فاضلاب آشپزخانه به سختی آب را به داخل میکشد، با فنر برقی می توان گرفتگی ها را به بیرون کشید و مسیر را باز کرد.

رفع گرفتگی ظرفشویی با فنر

راه های جلوگیری از گرفتگی سینک ظرفشویی

آشپزخانه از مهم ترین بخش ها در هر منزل می باشد و باید بهداشت در آن به طور کامل رعایت شود. به همین دلیل گرفتگی در لوله فاضلاب و سینک و بالا آمدن آب از آن مشکلات زیادی را بوجود می آورد. لذا پیشنهاد می کنیم تا حد امکان و تنها با چند راهکار زیر از ایجاد گرفتگی در این لوله ها جلوگیری کنید:

  • در دهانه لوله سینک حتما از توری و محافظ های مخصوص فلزی استفاده کنید. این توری ها مانع از ورود تکه های مواد غذایی و چوب کبریت و غیره به داخل چاه میشوند.
  • پس از شستشوی ظروف چرب، حتما مخلوطی از مواد شوینده و آب گرم را وارد لوله های فاضلاب و سیفون آشپزخانه کنید تا مسیر را به طور کامل شستشو داده و مانع از تجمع چربی شوند.
  • به صورت مرتب سیفون را باز و تمیز کنید.
  • از محلول نمک و جوش شیرین و سرکه به صورت دوره ای برای جلوگیری از تجمع زیاد لایه های چربی روی بدنه سیفون و لوله های فاضلاب استفاده کنید.

لوله بازکنی با فنر برقی، فوری و شبانه روزی

در صورت عدم رفع مشکل با هر یک از روش های فوق، کافیست با تیم لوله بازکنی شبانه روزی تهران سما تماس بگیرید. سرویس کاران این مجموعه در شمال، جنوب و شرق و غرب تهران حضور داشته و در کمتر از نیم ساعت به محل اعزام خواهند شد. شماره تماس های هر یک از شعب لوله بازکنی تهران سما در مناطق مختلف در پایین صفحه درج شده است.

5/5 - (1 امتیاز)

خدمات ما

چاه بازکنی تهران

چاه بازکنی تهران

چاه فاضلاب آشپزخانه، چاهک حمام، کفشورها و غیره دچار گرفتگی شده و به دنبال چاه بازکن هستید؟ نگران کثیف کاری خدمات چاه بازکنی هستید؟ تفاوتی ندارد که در شمال تهران…
تعمیر توالت فرنگی

تعمیر توالت فرنگی

تعمیر توالت فرنگی در تهران یکی از خدمات ارائه شده در مجموعه تهران سماء با کیفیت تضمین شده، فوری و شبانه روزی است. این خدمات توسط تعمیرکار توالت فرنگی در…
رفع نم و رطوبت ساختمان

رفع نم و رطوبت دیوار و سقف ساختمان

رفع نم و رطوبت دیوار، کف و سقف ساختمان بدون تخریب از جمله خدمات ارائه شده در مجموعه لوله بازکنی تهران سماء می باشد که با بالاترین کیفیت اجرا میشود.…
لایروبی چاه

لایروبی و کف تراشی چاه فاضلاب

لایروبی چاهنیاز به لایروبی چاه فاضلاب دارید؟ در تهران ساکن هستید؟  ما چاه شما را در کوتاه ترین زمان لایروبی و تعمیر می کنیم خدمات لایروبی چاه و شبکه فاضلاب توسط مقنی…
حفر چاه آب و فاضلاب

حفر چاه نو

حفر چاهحفر چاه نو حفر چاه آب و فاضلاب در تهران (تضمینی و ارزان) حفاری چاه در کوتاه ترین زمان و بهترین کیفیت خدمات حفر چاه آب و فاضلاب دستی توسط…
تشخیص ترکیدگی لوله در تهران

تشخیص ترکیدگی لوله

تشخیص ترکیدگی لوله با دستگاهآیا در پی تشخیص محل نشتی و ترکیدگی لوله آب با دستگاه نشت یاب هستید ؟ ما مشکل نشتی لوله و نم دیوار را در کوتاه…
تخلیه چاه

تخلیه چاه

تخلیه چاه تهراندر تهران ساکن هستید؟ چاه فاضلاب شما پر شده؟ ما چاه توالت را در کوتاه ترین زمان تخلیه می کنیم خدمات تخلیه چاه تهران با پمپ لجن کش و…
لوله بازکنی در تهران شبانه روزی

لوله بازکنی تهران

لوله بازکنی تهرانلوله بازکنی تهران با بازدید و مشاوره رایگان ساکن تهران هستید؟ لوله فاضلاب شما دچار گرفتگی شده؟ ما مشکل شما را در کوتاه ترین زمان حل می کنیم…

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.